جمعه, فروردین ۱۰, ۱۴۰۳

دردسر یک زن ایرانی برای مرد سرشناس آلمانی + عکس زن ایرانی

شوک: پس از واکنش تند انیسا امانی کمدین ایرانی به اظهارات نژادپرستانه نماینده حزب آلترناتیو برای آلمان، این نماینده از او به دادگاه شکایت کرده است. اختلاف میان نماینده حزب آلترناتیو برای آلمان در مجلس ایالتی بایرن و انیسا امانی، کمدین ایرانی‌آلمانی به اوج خود رسیده و آندراس وین‌هارت از امانی شکایت کرده است.

 سیاستمدار آلمانی از کمدین زن ایرانی به دادگاه شکایت کرد

پس از واکنش تند انیسا امانی کمدین ایرانی به اظهارات نژادپرستانه نماینده حزب آلترناتیو برای آلمان، این نماینده از او به دادگاه شکایت کرده است. اختلاف میان نماینده حزب آلترناتیو برای آلمان در مجلس ایالتی بایرن و انیسا امانی، کمدین ایرانی‌آلمانی به اوج خود رسیده و آندراس وین‌هارت از امانی شکایت کرده است.

چندی پیش امانی با انتشار ویدئو‌هایی از سخنرانی‌های وین‌هارت درباره مهاجران، او را احمق و نژادپرست نامید و همین باعث شد که نماینده مجلس ایالتی بایرن از کمدین جوان شکایت کند. حزب AfD (آلترناتیو برای آلمان) نخستین و اصلی‌ترین حزب مخالف سیاست‌های مهاجرتی دولت آلمان و ورود مهاجران به این کشور است.

همه چیز از مبارزات انتخاباتی پاییز سال گذشته آغاز شد. وقتی سخنان وین‌هارت درباره مهاجران، باعث ناراحتی و عصبانیت امانی شد. در آن سخنرانی‌ها، وین‌هارت مهاجران و پناهندگان را عامل گسترش بیماری‌هایی مانند ایدز، سل و بیماری‌های پوستی مانند گال معرفی کرده بود. وین‌هارت همچنین در سخنرانی دیگری علیه خبر حضور پرستاران اهل کوزوو و آلبانی در خانه‌های شهروندان آلمانی صحبت کرده بود. در آن زمان گروه‌های زیادی علیه صحبت‌های وین‌هارت موضع گرفتند. کار تا جایی بالا گرفت که حتی از سوی حزب آلترناتیو برای آلمان به او هشدار داده شد و اداره حفاظت از قانون اساسی در ایالت بایرن نیز به خاطر سخنان افراطی، او را تحت تعقیب قرار داد. دادستان پس از بررسی‌های اولیه، اظهارات وین‌هارت را توهین‌آمیز دانست، اما اعلام کرد که او قصد تحریک مهاجران را نداشته است.

با این وجود، نوزدهم مارچ سال جاری، امانی فیلم‌های سخنرانی‌های وینهارت را در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد. انتشار این ویدئو‌ها و اظهارنظر امانی درباره وینهارت، به مذاق این نماینده راستگرای افراطی خوش نیامد. کمی بعد، این کمدین جوان در صفحه اینستاگرامش اعلام کرد که وکیل وین‌هارت از او خواسته تا فیلم‌ها را از صفحه اینستاگرامش حذف کند. او گفت که این خواسته غیرقابل قبول است. او همچنین در ویدئویی دیگر توضیح داد که وین‌هارت از او شکایت کرده و باید ۵۱۰۰ یورو به خاطر توهین به او بپردازد.

وین‌هارت درباره طرح شکایت از کمدین ایرانی آلمانی گفت: «خانم امانی در ویدئوهایش جملات دروغین و غیرواقعی درباره من گفته است و به همین دلیل من علیه او شکایت کرده‌ام.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *