پنج شنبه, فروردین ۹, ۱۴۰۳

یک آقازاده راز وحشتناکی داشت! / قاضی دادگاه فاش کرد + جزییات

شوک: قاضی صلواتی خطاب به متهم ردیف اول موسسه البرز ایرانیان گفت: طبق گزارش نهادهای امنیتی ۲۰ تجمع در سال ۹۵ و ۷۲ تجمع در سال ۹۶ به صورت هنجارشکنانه براثر عملکرد شما شکل گرفته است.

این آقازاده 92 زن و مرد را بدبخت کرده بود! / در دادگاه عنوان شد

چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات مدیران موسسات مالی و اعتباری صبح امروز به ریاست قاضی ابوالقاسم صلواتی در شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به مفاسد اقتصادی برگزار شد.

در بخشی از این دادگاه امیرحسین آزاد سرپرست موسسه مالی و اعتباری البرز ایرانیان و متهم ردیف اول پرونده توضیحاتی را در خصوص اظهارات نماینده دادستان و در دفاع از خود عنوان کرد.

وی گفت: نماینده دادستان فرمودند که در نامه پلیس امنیت گفته شده که ما به دو جهت برخورد نکردیم، ۱- بر هم نخوردن نظم عمومی، ۲- اعمال نفوذ مقامات استانی که به ما اجازه ندادند. اگر اعمال نفوذی صورت گرفته جرم است. نیروی انتظامی چرا اجرا کرده است باید دستور قضایی را اجرایی کند.

قاضی صلواتی خطاب به متهم گفت: پدر شما که استاندار وقت همدان بوده اعمال نفوذ کرده، مانع اجرای دستور بانک مرکزی شده و نیروی انتظامی کتبا به بانک اعلام کرده که نماینده بانک نامه را قرائت کرد از خود دفاع کنید و وارد حاشیه نشوید.

متهم در خصوص اعطای ۵۰ میلیون وام به یکی از مسئولان استان ایلام نیز گفت: او خواهان پرداخت اقساط بوده اما با توجه به اینکه بانک تجارت اقساط را نمی‌پذیرفته و به صورت مقطعی در این خصوص عمل می‌کرده نتوانسته پرداخت کند.

قاضی صلواتی در این خصوص گفت: اقساط‌شان را تسویه نکردند.

امیرحسین آزاد متهم پرونده در خصوص ملک خیابان مطهری با اشاره به اینکه نماینده دادستان گفته است که ملک را گران خریدید و ارزان فروختید، گفت: آقای فریدون چراغی در مقطعی که ملک را به ما فروختند مدارک کامل داشت و فکر می‌کنم یک ملک در بر خیابان مطهری متری ۱۴ میلیون تومان می‌ارزد که باید کارشناسی شود.

متهم مدعی شد بیشتر تسهیلات پرداختی موسسه مالی اعتباری البرز ایرانیان در مناطق محروم پرداخت شده و در این باره افزود: ۶۰ تا ۷۰ درصد تسهیلات در استانهای ایلام و کردستان پرداخت شده است.

آزاد در خصوص گفته نماینده دادستان درباره اینکه چرا هیچ کار صنعتی و کشاورزی صورت نگرفته است گفت: به خاطر مشکلات و فضای جدل و جنگی که در زمانی که ما به دنبال مجوز بودیم وجود داشت نمی‌توانستیم کار تولیدی کنیم. شرکت تولیددارو را خریدیم اما به خاطر همین مشکلات کار پیش نرفت و همین‌طور رها شده است.

امیرحسین آزاد در رابطه با توهین‌هایی که به بازپرس کرده بود گفت: من توهینی به بازپرس نکردم آقای قریانی می‌تواند شهادت بدهد، آقای حیدری و بهرامی هم حضور دارند من گفتم ایشان اظهارات من را خودشان نگارش می‌کردند و گفتم که اینگونه نگفتم و ایشان جمع‌بندی خودشان را از عرایض من نوشته‌اند.

آزاد در خصوص نحوه همکاریش با قریانی نیز گفت: من به وی نگفتم که در ۲۴ سالگی دارای نفوذ هستم ما در دفتر مدیرعامل شرکت لیزینگ مهر با هم آشنا شدیم من نماینده شرکت در ایلام و او نماینده شرکت در خراسان جنوبی بود. مدیرعامل شرکت لیزینگ مهر با اظهار رضایت از عملکرد من در استان ایلام گفت که ما می‌خواهیم یک موسسه مالی اعتباری تأسیس کنیم و شما مدیریت آی‌تی آن را بپذیرید و هم چون این کار برایم جذاب بود آن را پذیرفتم و نمی‌دانستم که تبدیل به یک منجلاب برای من خواهد شد. من در دفاعیاتم گفتم که بنده از اول با آقای قریانی بوده‌ام نگفتم که تا سال ۹۳ سمتی در موسسه نداشتم، بلکه ترجیح دادم به خاطر حجم بالای کیفرخواست در دفاعیاتم در دوران مدیریت خودم متمرکز شوم و قبل از ۹۳ را خود آقای قریانی که سرپرست بودند توضیح خواهند داد.

متهم در خصوص ادعایش که گفته بود اموال من حسابرسی نشده‌اند، گفت: بازپرس املاکی را که شکایتی روی آن بوده کارشناسی نکرده و به عنوان مثال قبول نکرده تویوتای کمری ما ۵۰ میلیون کارشناسی شده در حالی که الان پراید ۵۰ میلیون است. من خواستار این هستم که اموال کارشناسی شود، ارزشش مشخص شود بعد به ما اتهام وارد کنید شاید ارزش اموال ما بیش از پرداختی‌های بانک تجارت باشد.

امیرحسین آزاد سپس با اشاره به اینکه تجمعات سال ۹۵ و ۹۶ به عملکرد آنها نسبت داده شده است، گفت: تمام این تجمعات را به ما نسبت ندهید، آیا من اقدامی در این تجمعات کرده‌ام یا کسی را تحریک کرده‌ام؟ قبل از ما مدیران فرشتگان نیز دستگیر شده بودند و تجمعات وقتی رخ داد که ۱۰ ماه از توقیف اموال موسسه و بازداشت ما گذشته بود.

در این هنگام قاضی صلواتی خطاب به متهم گفت: طبق گزارش‌ نهادهای امنیتی کشور تجمعات به خاطر عملکرد شما بوده است. ۲۰ تجمع در سال ۹۵ و ۷۲ تجمع در سال ۹۶ تجمع کرج منجر به قتل آقای حامد کرمی شد آیا شما عذاب وجدان نداریدم؟

متهم گفت: من به خاطر خیلی چیزها عذاب وجدان دارم.

قاضی صلواتی در ادامه افزود: به خاطر عملکرد شما در تجمعات شعارهای ضدنظام و هنجارشکنانه داده شد و به خاطر لطف سران سه قوه برای پرداخت پول مردم بود که قائله ختم شد. طبق گزارش دادسرا اموال شما ۲۰۰ میلیارد تومان ارزش ندارد و شما ۱۲۰۰ میلیارد به بیت‌المال بدهکارید و دادگاه از آن کوتاه نخواهد آمد.

قاضی صلواتی سپس از متهم پرسید باقی درمنی چقدر پول به موسسه شما آورده بود؟

متهم در پاسخ گفت: ۳۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون سرمایه آورد.

قاضی صلواتی گفت: آقای درمنی ۱۷.۵ میلیارد سرمایه آورد.

متهم در پاسخ گفت: ۱۷.۵ میلیارد صحیح است اما میزان تسهیلاتی بود که براساس آورده‌اش گرفت. سپرده‌ای که نزد ما دارد ۶۵ میلیارد تومان است که مجموعه سرمایه و سود ایشان است.

قاضی صلواتی گفت: آقای درمنی ۶۷ میلیارد تومان سپرده بدون پشتوانه از بانک شما به بانکهای دیگر برده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *