جمعه, فروردین ۳۱, ۱۴۰۳

بازپرس پرونده قطع شدن سر پسر کرجی جزئیات جدیدی از حادثه تشریح کرد+ فیلم

بازپرس دادسرای امور جنایی و رییس پلیس آگاهی کرج در برابر دوربین رکنا از جزئیات حادثه پرواز جایروپلن و مرگ پسر جوان در روز جشن تولدش پرده برداشتند.

جزئیات حادثه برخورد هلی کوپتر با سر پسر جوان در گفتگو با بازپرس ویژه قتل کرج + اختصاصی

به گزارش اختصاصی خبرنگار جنایی رکنا، بازپرس جلیل پیران از شعبه هفتم دادگاه عمومی و انقلاب کرج در خصوص حادثه جایروپلن به خبرنگار رکنا گفت: روز پنج‌شنبه ۲۲ فروردین ماه سال جاری در تماس تلفنی رییس کلانتری کمالشهر کرج، خبری مبنی بر حادثه برخورد ملخ جایروپلن به سر پسر جوانی که باعث مرگ وی شده بود گزارش شد که همراه رییس اداره جنایی پلیس آگاهی کرج در محل حاضر شدیم.

وی افزود: تحقیقات در محل ۲ ساعت طول کشید و همه مراتب و صحنه برخورد مورد بررسی قرار گرفت و ابتدا خلبان جایروپلن مورد بازجویی و تحقیقات قرار گرفت و سپس از شاهد حادثه تحقیقات شد و در پایان از نامزد پسر جوان تحقیقات صورت گرفت.

بازپرس پیران ادامه داد: مدیر کل دفتر بررسی سوانح و حوادث هواپیمایی کشور نیز در محل حضور داشت و دستور مبنی بر گزارش کارشناسی برای وی صادر شد.

بازپرس شعبه هفتم دادگاه عمومی و انقلاب کرج در خصوص اخبار منتشر شده از سوی رسانه ها که ۹۹ درصد آنها صحت نداشته به رکنا گفت: با توجه به اینکه پرونده در مرحله تحقیقات مقدماتی قرار دارد و منتظر نظریه مدیرکل دفتر بررسی سوانح و حوادث هواپیمایی کشور هستیم.

وی ادامه داد: خلبان به اتهام قتل عمد با توجه به اینکه درمرحله اول عمل شخص خلبان کشنده بوده است در بازداشت قرار دارد که در ادامه با تحقیقات تکمیلی احتمال تغییر تفهیم اتهام وجود دارد.

بازپرس جنایی گفت: روز نخست نیز نامزد مرحوم و شاهد حادثه بازداشت و روز جمعه ۲۳ فروردین ماه دستور آزادی شان صادر شد.

بازپرس جلیل پیران در خصوص چگونگی حادثه به خبرنگار رکنا گفت: پسر جوان همراه نامزدش با حضور در شرکت هلی کوپترسازی منطقه کردان پس از گرفتن بلیط پرواز، ابتدا پسر جوان و خلبان با رعایت شرایط ایمنی پرواز می کنند و پس از آن نامزد وی همراه خلبان سوار بر جایروپلن می شوند که در انتهای پرواز و در زمان فرود آمدن بر اثر برخورد ملخ جایروپلن به سر پسر جوان این حادثه مرگبار رقم خورده است که بحث اصلی پرونده، تحقیقات در خصوص نحوه برخورد ملخ با سر پسر جوان و چگونگی برخورد است که در ادامه مشخص خواهد شد که شخص خلبان مرتکب به عمل نوعاً کشنده شده است یا خیر.

وی عنوان کرد: بین اظهارات شخص خلبان و نامزد مرحوم تناقض‌هایی وجود دارد که در حال بررسی همه جوانب موضوع برای کشف واقعیت هستیم.

بازپرس پیران در خصوص پلمپ مرکز آموزشی و تفریحی پرواز در منطقه کردان گفت: دستور پلمپ خط پرواز مرکز آموزشی صادر شده است اما با توجه به اینکه برخی از پروازها اورژانسی در آنجا صورت می گیرد اعلام شده اگر پرواز اضطراری وجود داشته باشد به صورت شفاهی و مکتوب گزارش شود تا دستور مقتضی صادر شود و جایروپلن موضوع حادثه نیز توقیف شده و در یک محل مشخص نگهداری می شود.

جزئیات حادثه از زبان رییس پلیس آگاهی کرج

سرهنگ محمد نادربیگی رییس پلیس آگاهی کرج در خصوص این حادثه مرگبار به خبرنگار رکنا گفت: ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه پنج شنبه ۲۲ فروردین ماه گزارشی مبنی بر حادثه مرگبار پسر جوانی در مرکز تفریحی و آموزشی مخابره شد که تیمی از ماموران دایره جنایی و تیم تشخیص هویت در محل حضور پیدا کردند.

وی افزود: در تحقیقات ابتدایی مشخص شد که دختر و پسر جوانی که با هم نامزد هستند در این مرکز تفریحی و آموزشی حضور پیدا کردند و جشن تولد پسر جوان بوده است که ابتدا پسر جوان همراه خلبان سوار بر جایروپلن به مدت ۱۲ دقیقه در آسمان پرواز می‌کنند و سپس دختر جوان سوار بر جایروپلن می شود که در زمان فرود با توجه به ارتفاع نزدیک هلی‌کوپتر با زمین و پسر جوان که در کنار جاده باند فرودگاه بوده، ملخ جایروپلن با سر پسر جوان برخورد می کند.

رییس پلیس آگاهی کرج ادامه داد: با توجه به شدت ضربه وارد شده به سر، پسر جوان در دم فوت می کند و خلبان به دستور بازپرس دادسرای امور جنایی کرج بازداشت می شود.

سرهنگ نادربیگی گفت: نظریه کارشناسی در خصوص نحوه اصابت و عملی که خلبان انجام داده است در حاله بررسی است و تحقیقات تکمیلی ادامه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *