سه شنبه, فروردین ۲۸, ۱۴۰۳

رییس بانک سرمایه چطور تعیین شد؟! / در دادگاه فاش شد

شوک: نماینده دادستان تهران گفت: طبق اظهارات یکی از مطلعین، محمد امامی با نفوذ روی غندالی، محمدرضا خانی را به عنوان مدیرعامل بانک سرمایه منصوب کرد.

پشت پرده ریاست خانی بربانک سرمایه / امامی نفوذ کرد !

پس از پایان رسیدگی به پرونده محمدهادی رضوی و احسان دلاویز دو تن از متهمان بانک سرمایه در شعبه سوم دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم اخلالگران اقتصادی رسول قهرمانی با اجازه قاضی قرائت کیفرخواست ۸ تن از مدیران بانک سرمایه را آغاز کرد.
نماینده دادستان در ابتدا به قرائت کیفرخواست محمدرضا خانی مدیرعامل بانک سرمایه از ۱۶ فروردین ۹۵ تا ۲۳ اردیبهشت ۹۶ پرداخت و گفت: آقای خانی مدیرعامل و عضو هیئت مدیره پیشین بانک سرمایه به ۱۱ فقره از شرکتهای ذیل از سال ۹۵ تا ۹۶ تسهیلات بانکی جمعا به مبلغ یک هزار و ۹۴ میلیارد و ۸۰۴ میلیون تومان بدون دریافت وثایق و ضمانت‌های کافی پرداخت کرده است.
قهرمانی، همکاری در گران‌نمایی ۱۰ برابری ملک آبشار در استان اصفهان متعلق به یکی از بدهکاران بانک و همچنین گرانمایی ملک زاگرس متعلق به محمد امامی را از دیگر اتهامات خانی عنوان کرد و گفت: تمام تسهیلاتی که خانی در زمان مدیریت خود در بانک سرمایه پرداخت کرده مشکوک‌الوصول بوده و امروز این تسهیلات جمعا به یک هزار و ۴۲۰ میلیارد و ۹۳۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است.
نماینده دادستان همچنین به تحصیل دو فقره ۱۰۸ میلیون تومان (جمعا ۲۱۶ میلیون تومان) از شرکت سایه‌گستر توسط متهم اشاره کرد و گفت: براین اساس آقای خانی به مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی از مجرای اخلال در نظام پولی و بانکی از طریق مشارکت در ۱۳ فقره خیانتدر امانت به مبلغ یک هزار و ۳۳۹ میلیارد تومان، تحصیل مال از طریق نامشروع با دریافت فرش‌های نفیس از آقای عظیم‌زاده، دریافت ۶۴۰ هزار یورو از فردی به نام داریوش امانی و ۱۰۰ میلیون تومان از قاسم خلیلی برای خرید خودرو متهم است.
نماینده دادستان تاکید کرد: پرونده سایر تسهیلاتی که متهم پرداخت کرده در شعبه اول دادسرای جرائم پولی و بانکی مفتوح رسیدگی است.
قهرمانی در ادامه افزود: شرکت توسعه پایدار قشم به حیاط خلوت مدیران بانک سرمایه برای پرداخت تسهیلات تبدیل شده بود و ۳۷۷ میلیارد تومان از وجوه بانک سرمایه که در اختیار شرکت توسعه پایدار قشم قرار داشت با دستور خانی به شرکتهای مختلف به عنوان تسهیلات داده شده است.
به گفته قهرمانی ۲۵۰ میلیارد تومان از این مبلغ به شرکت پتروتجارت هرمس متعلق به برادران ریخته‌گران، ۸۰ میلیارد تومان به شرکت پدیده تجارت سیوان متعلق به علیرضا نیکویی، ۲۵ میلیارد تومان به فولاد البرز ایرانیان متعلق به قاسم خلیلی، ۱۵ میلیارد تومان به عظیم‌پترو متعلق به آقای عظیم‌زاده و ۱۱ میلیارد تومان به شرکت متعلق به آقای امینیان پرداخت شده است.
نماینده دادستان تصریح کرد: مطابق گزارش پلیس آگاهی ناجا، معاون نظارت بانک مرکزی، اظهارات متهمین و اقاریر متهم پرداخت تسهیلات غیرقانونی به شرکت توسعه پایدار توسط شخص خانی رهبری و هدایت شده است.
وی در ادامه به اظهارات آرمان علمایی مشاور وقت مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان اشاره کرد و گفت: با اعلام نفوذ امامی در غندالی، خانی به عنوان مدیرعامل بانک سرمایه منصوب شد و آقای یارمحمدی به عنوان نماینده امامی به بانک سرمایه مراجعه می‌کرد و خانی ریخته‌گران و امامی مصوبات متعددی را برای پرداخت تسهیلات صادر کرده بودند و از این طریق بخشی از مشکلات امامی حل و فصل شده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *