پنج شنبه, فروردین ۹, ۱۴۰۳

حضور مدل خارجی تصاویر نامتعارف چه تاثیری بر فروش فیلم ایرانی گذاشت؟

شوک: حضور یک بازیگر زن خارجی در فیلمی ایرانی با حاشیه‌هایی همراه بود و واکنش‌های بسیار به دنبال داشت.

حضور مدل خارجی تصاویر مستهجن در یک فیلم ایرانی بسیار حاشیه ساز شده است. به تازگی روزنامه کیهان درباره حضور این بازیگر درفیلم ایرانی انتقاد کرده و نوشته او مدل عکس‌های غیراخلاقی بوده است. این در حالی است که پیش از اکران فیلم، از حضور این مدل و بازیگر در فیلم استفاده‌های تبلیغاتی فراوانی شد تا فروش آن تضمین شود، اما فعلا نتیجه برخلاف انتظار بوده است، اما آیا حضور پرحاشیه یک بازیگر زن خارجی، تضمین پرفروش شدن یک فیلم است؟

تجربه‌های شکست آمیز

این فیلم پس از گذشت ۱۰ روز از اکران، تقریبا ۳۳۵ میلیون تومان فروخته و از رقابت با فیلم‌های اکران عید فطر به شدت عقب مانده است. ظاهراً فرمول استفاده از بازیگر زن خارجی مساوی با فروش بیشتر، مدتی ا‎ست که دیگر جواب نمی‌دهد. سال گذشته هم آثاری اکران شدند که نتیجه‌شان با این معادله و قانوننانوشته در تضاد بود. مثلا «خانم یایا»، «پارادایس»، «جن زیبا» و امسال هم «سامورایی در برلین»، از یک بازیگر خانم خارجی استفاده کردند، اما صرف حضور آن بازیگر نتوانست جلوی شکست فیلم را در گیشه بگیرد.

یک معادله متغیر

با این حال در دو سال اخیر، فیلم‌هایی مانند «مصادره» و دو قسمت «تگزاس» هم اکران شده‌اند که از بازیگر خانم خارجی استفاده کرده‌اند و اتفاقا خوب هم فروخته‌اند، اما موضوع این است که هرکدام از این فیلم‌ها یک برگ برنده مهم داشته‌اند که در کنار بازیگر زن خارجی، در نهایت عنوان «پرفروش» را از آن فیلم کرده است. «مصادره» ستاره‌ای مانند رضا عطاران دارد و زوج محبوب سام درخشانی و پژمان جمشیدی هم در «تگزاس»‌ها بازی کرده‌اند؛ بنابراین کارگردان این فیلم‌ها تا همین جا نیمی از راه را رفته‌اند. نقش‌آفرینی یک بازیگر خارجی در فیلم‌های ایرانی، ترفند لورفته‌ای است که دیگر به تنهایی نمی‌تواند مخاطب را به سینما بکشاند و حتما باید کنار چند عامل دیگر قرار بگیرد تا انگیزه تماشای فیلم را در مخاطبان ایجاد کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *