جمعه, اردیبهشت ۷, ۱۴۰۳

جسد سوخته زن باردار بجنورد با کلنگ چاه کن کشف شد

شوک آنلاین: جسد سوخته ای که با کلنگ چاه کن هفته گذشته در بجنورد کشف شد هنوز هویت و علت مرگش مشخص نشده است.

مدیرکل پزشکی قانونی که روز گذشته به مناسبت هفته قوه قضاییه در جمع خبرنگاران حاضر شده بود آخرین بررسی ها از جسد سوخته یک زن را که در چاهی در شرق بجنورد انداخته شده بود، تشریح کرد. به گفته دکتر «سلحشور» مطابق بررسی های کارشناسان پزشکی قانونی حدود دو ماه از مرگ این زن گذشته است و پس از کشف جسد با توجه به فساد نعشی پیش رونده آن هیچ گونه آثار ظاهری که بتواند به شناسایی هویت آن کمک کند وجود ندارد.

به نقل از این عضو شورای قضایی استان گویا البسه جسد کشف شده نیز نتوانسته است به کشف هویت آن کمک کند و هم اکنون پزشکی قانونی نمونه های گرفته شده از این جسد را برای آزمایش های ژنتیک به مشهد ارسال کرده است تا با تطابق آن با اعضای خانواده هایی که گمشده ای دارند بتوان هویت آن را شناسایی کرد. وی در خصوص برخی شایعات مبنی بر مثله کردن یا باردار بودن جسد نیز توضیح داد: برخی قطعات جسد وجود ندارد اما همان گونه که اشاره کردم جسد دچار فساد نعشی پیش رونده شده است و امکان تشخیص این که پیش از سوختن یا پس از سوختن و نعشی جسد این اعضا جدا شده است هم اکنون وجود ندارد و باید منتظر نتایج آزمایش های پاتولوژی و ژنتیک و دیگر تحقیقات پلیسی و قضایی باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط جسد حتی در آینده نیز ممکن است نتوانیم به طور کامل به نتیجه شفافی برسیم و ما بر اساس داده های مان می توانیم اظهارنظر کنیم. مدیرکل پزشکی قانونی استان همچنین در خصوص حادثه منجر به جان باختن یک زوج به همراه دو کودک شان در محور شیروان به فاروج بر اثر برخورد خودروی پیکان وانت با کامیون اظهارکرد: ما احتمال سکته قلبی راننده را بررسی کردیم اما جواب آن منفی است و راننده به علت خواب آلودگی از لاین خود منحرف و به لاین دیگر وارد شده بود.

رتبه اول قصور پزشکی اعلام شد

وی همچنین به تشریح آخرین آمار حوادث رخ داده شده در سال گذشته و مورد بررسی پزشکی قانونی پرداخت. جان باختن ۲۴۶ نفر در سوانح رانندگی سال گذشته با کاهش ۱۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن، بررسی ۱۹۱ پرونده در کمیسیون های پزشکی از جمله بررسی ۱۰۱ پرونده قصور درمان، بررسی ۷ هزار و ۱۱۱ پرونده نزاع و ضرب‌و جرح و ۲۲ مورد فوتی حادثه کار از جمله آماری بودند که «سلحشور» اعلام کرد.

بر این اساس در ۱۰۱ پرونده قصور پزشکی بیشترین پرونده‌ها مربوط به زنان و زایمان، چشم و جراحی عمومی بوده است که جراحی زنان و زایمان رتبه اول قصور پزشکی را داشته و از این تعداد پرونده برای ۴۶ پرونده رأی محکومیت و برای ۵۵ پرونده رأی تبرئه صادر شده است. بنا به گفته وی، در مجموع در سال گذشته در پزشکی قانونی استان ۲۶ هزار و ۷۷۹ مورد پرونده در ۴ بخش کمیسیون‌های پزشکی، آزمایشگاه پزشکی قانونی، معاینات سرپایی و متوفی‌ها تشکیل‌شده است که نسبت به سال ۹۶ با رشد ۱۲ درصدی رو به رو بوده است. این افزایش آمار در حالی است که پزشکی قانونی استان با کمبود نیرو رو به روست به گونه ای که به گفته دکتر «سلحشور» از تعداد ۱۲۲ پست اداری پزشکی قانونی استان ۲۵ پست دارای متصدی و ۹۷ پست بدون متصدی است.

وی همچنین از تشکیل بانک هویت ژنتیک در کشور خبر داد و افزود: در بانک هویت ژنتیک در کشور برای ۹۰ هزار نفر پروفایل ژنتیکی تشکیل‌شده است که در خراسان شمالی در سال ۹۶ از ۲۵۰ نفر و در سال ۹۷ از ۵۰۰ نفر نمونه‌برداری شده است. رسیدگی به ۸۲۹ پرونده ناشی از همسرآزاری و ۴۵ پرونده خودزنی ، ۹ پرونده تصادف ساختگی و ۴ پرونده تغییر جنسیت و صدور ۱۰۳ مجوز سقط جنین از جمله آمار های دیگری بودند که این مقام مسئول در این نشست خبری اعلام کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *